Har du mål for træningen eller vil du gerne i gang med at optimere kost og træning? Her er hvad jeg tilbyder som personlig træner:

1) Opstartssamtale. Her gennemgår vi din hverdag, dit potentiale, dine udfordringer og dine ønsker og mål.

2) Forventningsafstemning. Hvad forventer du som klient at opnå ved et forløb, og hvad forventer du af mig?
Det er også her, hvor vi afklarer hvad du konkret vil opnå, og hvilke (realistiske) indsatser der skal til få at opnå et eller flere mål. Og endeligt afdækker vi samarbejdets varighed og intensitet.

3) Forløb! Under et forløb kører vi 1-4 ugentlige træninger af 60 minutters varighed. Nogle sessioner kan vare lidt længere afhængigt af vores samtaler og dialogen om vaneændringer, målsætninger, justeringer og lignende. Det er vigtigt at vi løbende taler om hvordan eksempelvis vaneændringer realiseres, så sammen kan udvikle nye mål ca. hver til hver tredje uge.

4) Opfølgning og udvikling af nye fokusområder. Mange af mine klienter er optaget af et bestemt tal de gerne vil tabe på vægten. Fra et sundhedsfagligt perspektiv er vi dog interesserede i meget mere end blot dét. HVORDAN sikrer vi fremgang/progression, større motivation og en forbedret sundhed i hverdagen? Er det eksempelvis en mulighed at overvåge blodværdier for vitaminer og mineraler ved lægen? Skal kosttilskud være en del af din hverdag?

Nogle af de emner, jeg bl.a kunne være optaget af:

– Stress, søvn og din rytme i hverdagen.
– Generel velvære, smerter og/eller at blive fri for dem eller mindske symptomerne.
– Energiniveau: Virker tiltagene? Oplever du øget energi, forbedret livskvalitet, og er lysten for træning og sund kost stor?
– Selfcompassion: Er du slem til at være kritisk over din krop, din træning, kosten eller ikke kan tabe dig? Hvordan påvirker det din motivation?

Jeg vil have flere mål for dig, men jeg vil især være optaget af, at du undervejs i forløbet udvikler et bedre syn på dig selv, og øger lysten til at ændre/udvikle vaner. Lysten til træningen er key – og træning må gerne udvikle sig til en fast del af din hverdag, hvis den ikke allerede er det.

Jeg er i øvrigt ikke fan af “ekstreme” forløb, eksempelvis hvor man taber sig for hurtigt og hvor glæden i træningen og i hverdagen kan overvældes af press og store, kortsigtede forventninger.
Du kan sagtens tabe dig, men uden at du får det bedre